En kort status for det forgangne år:
Arbejdet
Antal forskellige kunder (defineret ved CVR-nr.) : 8
Antal kontrakter, heraf flere rammekontrakter : 11
Antal forskellige projekter – fra under 10 t til over 300 t : 21
Antal kvalifikationsordninger : 4
Fordeling af arbejde på kundetype
Som det fremgår, har der været en del slagside i kundesammensætningen. Jeg har derfor arbejdet på at sprede risikoen lidt, og allerede opgaveporteføljen ved årsskiftet lover, at fordelingen udjævnes mere i 2014.
Fordeling af fakturerbare timer på opgavetype defineret som
- ”Planlægning og projektering” omfatter traditionelle projektaktiviteter i planlægningsfase, definitionsfase, programfase og detailfase – jernbaneprojekter og letbaneprojekter.
- ”Granskning og assessment” omfatter uafhængig fagspecifik eller tværfaglig granskning samt opgaver med normassessment og som CSM fagassessor.
- ”Bygherrerådgivning” omfatter procesbistand, teknisk sekretær-bistand mv. ift. organisering af og aftaler om banevendte anlægs- og driftsforhold.
- ”Myndighedsarbejde” omfatter arbejde direkte for myndigheder samt projektarbejde som myndighedskoordinator på sikkerhed og interoperabilitet.
- “Andet” er resten, herunder tilbudsbistand
Medarbejdertilfredsheden
Score 4,5 på en 5-skala. Det eneste, der nogle dage lader noget tilbage at ønske, er det sociale liv på arbejdspladsen.
Økonomien
Budget : Lidt forsigtigt, men noget over det minimalt acceptable
Resultat : Bedre end budget
CSR (!?)
Faglig formidling er en mærkesag. Med lidt god vilje kan man vel kalde det et CSR-tiltag til banesektorens bedste at have fortsat deltagelsen i undervisning og eksamensprojektvejledning på DTU. Jeg håber, og forventer, at fortsætte dette arbejde i 2014.
Udsigterne for 2014
Der er en fornuftig bund i ordrebogen, og ingen planer om at ændre status.