Endnu en Inno…

…er afsluttet. Og lige så overvældende som hver gang. Der er bare ufatteligt meget at kigge på – 35 haller og 40.000 skridt blev det til – uden at se det hele.

Udpluk af nogle interessante og sjove take-aways fra 2025:

  • En god snak med DB Energie om Design & Build for ladeinfrastruktur
  • En god snak med Siemens om Sicat Master, Candrop – funktionalitet, licensmuligheder mv.
  • Fjernstyret jording af køreledningsanlæg (SIL4!) f.eks. til brug ved tunnelmundinger (MONT ELE)
  • Forskellige firmaer og teknologier til måling af køretrådsslid ved fuld hastighed (Inspectrail, Frauenhöfer, Dr. D. Wehrhahn m.fl.)
  • Udstyr til energimåling fra køreledningsanlæg
  • Det mest interessante var nok et stykke effektelektronik fra Kiepe som sammen med en mastemonteret trafo laver 3 faser 400 V AC direkte fra kørestrømmen. Tænker at der måske kan være en god business case her til sporskiftevarme, hvis forsyningen tages fra 25 kV til den indkøbspris i stedet for fra offentlig forsyning…?
  • Brint syntes at fylde mindre end sidst – måske er batteritog ved at vinde kampen om ikke-fossil transport? Det passer også med den om ikke kollapsede, så i hvert fald faldende interesse for P2X, som ses udenfor banesektoren.
  • En VLD-F, som kan funktionskontrolleres med en simpel RFID-scanner i stedet for ved gennemmåling. Selvfølgelig med en unik tag. Køretøjsmonteret RFID-løser på vej for yderligere optimering (SALTEK).
  • Et ’akustisk kamera’ som danner lydbilleder på samme måde som et termisk kamera danner varmebilleder

Vi ses dernede også næste gang

/Niels

________________

Mine QR-koder fra denne gang – ’revl og krat’:

https://www.bemu-cs.com
https://www.ivmtech.it
https://youtu.be/BwLE03mKQ1I
https://salescontent.wabtec.com/collections/66df143b619a504955f30b74?utm_name=Innotrans%202024
https://www.youtube.com/watch?v=vrMZPwwYSNE&list=PLD46GgfzSvy8vwJEzYDxkQvKxlU47s5fb&index=5
https://www.dbenergie.de/dbenergie-de/alternativeantriebeschiene/machbarkeitsstudien
https://ecm-mediathek-cdn.deutschebahn.com/resources/video7/video_embed.html?url=/cdnenhancedecmvidhls/db217876/1763555/video_config.json&autostart=false&defaultquality=0&mute=false&skin=content
https://www.dbenergie.de/dbenergie-de/alternativeantriebeschiene/akkuzug
http://stadlerrail.com/media/pdf/fbemu_dbpf0924_en.pdf
https://schwihag.com/wp-content/uploads/2024/08/en-schwihag-hollow-concrete-sleeper-13-08-2024.pdf
https://ribe.de

https://s.fhg.de/PVwv
https://breuer-gmbh.de/de/leistungsbereiche/railway-system
https://mega.nz/folder/Je1gnTzS#b_u5UwgxOaI5avyXMKjlNg
https://galland-sas.com/en/page-expo-8/
https://galland-sas.com/en/page-expo-12/
https://heyzine.com/shelf/mosdorferrail.html
https://www.dehn-international.com/store/p/en-DE/F4821142/stainless-steel-earthing-bridge-stst-with-m16-thread-d-40-mm-h-105-mm-?product=P9434144#P9434144
https://www.jdoqocy.com/click-101263170-15150084?url=https%3A%2F%2Flink.springer.com%2Fbook%2F9783662689592
https://www.tucrail.be/
https://www.lem.com/en/frs-fl
https://saft.com/media-resources/knowledge-hub/technical-articles/delivering-mission-critical-backup-power-europe’s
https://www.morganelectricalmaterials.com/en-gb/innotrans-conference-2022/
https://www.youtube.com/watch?v=CAziLBzWB4c
https://search.abb.com/library/Download.aspx?DocumentID=9AKK108469A4743&LanguageCode=en&DocumentPartId=&Action=Launch
https://search.abb.com/library/Download.aspx?DocumentID=9AKK108469A4742&LanguageCode=en&DocumentPartId=&Action=Launch
https://qrco.de/bfHch2
https://www.bender.de/fileadmin/content/Products/b/d/Produkt%C3%BCbersicht-Differenzstrom_B_de.pdf
https://www.bender.de/fileadmin/content/Products/b/d/Bahntechnik_B_de.pdf
https://www.suganuma-ss.co.jp/wp-content/uploads/SUGANUMA_ProductsCatalog.pdf

Skriv en kommentar